Home » Refleksyjna matma

lipiec 2022
P W Ś C P S N
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
stat4u

Refleksyjna matma

Innowacja „Refleksyjna matma” realizowana była podczas lekcji matematyki
w roku szkolnym 2020/2021 w trakcie edukacji stacjonarnej, jak i zdalnej. Uczniowie podczas lekcji kształtowali pozytywne nastawienie do nauki poprzez odkrywanie różnych sposobów zdobywania, utrwalania wiedzy. Zdobywali pewność siebie i odwagę w działaniu, wiarę we własne możliwości.
Chętnie i śmiało zwracali się o pomoc w przypadku trudności.

Wiele osób przełamując wewnętrzny opór przed matematyką odkrywało ją biorąc udział z wielkim zaangażowaniem w pracach w grupie, a także podczas lekcji odwróconej. Lekcje odwrócone były realizowane w dwóch formach: cała klasa poznawała materiał samodzielnie, który był kontynuowany na kolejnej lekcji z udziałem nauczyciela lub nowy temat był wyjaśniany/omawiany przez danego ucznia pozostałym uczniom.

Uczniowie prowadzący lekcje korzystali z wielu programów komputerowych,
a także realizowali swoje autorskie pomysły na gry, zabawy matematyczne związane z danym tematem wykazując się niezwykłą kreatywnością
i pomysłowością. Uczniowie chętnie odpowiadali na pytania/zadania z pudełka refleksyjnego, które skłaniało do zastanowienia się na bieżącym tematem, związkiem
z poznanym wcześniej materiałem, a także nad samym przebiegiem lekcji. Odpowiedzi te były również cennymi wskazówkami dla nauczyciela do dalszej pracy. Dokonywali własnej samooceny, wiele osób korzystało z możliwości odnalezienia błędu i obrony oceny z pracy pisemnej. Szczególnie podczas edukacji zdalnej, kiedy uczniowie odczuwali większy stres podczas pisania testów niż w klasie.

Z wielką ochotą i zaangażowaniem brali udział w zajęciach, w których utrwalali wiedzę w zabawie przy użyciu: Quizizz, kahoot, LearningApps, genial.ly, kodowania, szalonych liczb, matzoo, gier logicznych, zabaw ruchowych, łamigłówek, escape rooomów, gier planszowych i innych.

Certyfikaty













Skip to content