Home » Podróż do świata druku 3D 2019/2020

lipiec 2022
P W Ś C P S N
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
stat4u

Podróż do świata druku 3D 2019/2020

18 października odbyło się pierwsze spotkanie w ramach realizacji innowacji pedagogicznej. Na początku zajęć uczniowie zostali zapoznani z planem na najbliższe 10 godzin spotkań. Następnie poznali budowę i zasady działania drukarki 3D „Anycubic i3” oraz oglądali wydrukowane modele. Celem zajęć jest między innymi rozwijanie kreatywności uczniów więc wcielili się w drukarkę
i z masy plastycznej próbowali wykonać wydruk wymyślonego przez siebie modelu. Zadanie okazało się niełatwe (wykonanie modelu z cienkiego wężyka to nie lada wyczyn). W celu porównania własnych wyobrażeń
o wydruku w trójwymiarze z rzeczywistą pracą drukarki obejrzeli film przedstawiający kolejne etapy wydruku oraz obserwowali wydruk pionka szachowego w kształcie Minionka. Na zakończenie spotkania omówione zostały zasady bezpieczeństwa pracy z drukarką 3D. W celu uświadomienia uczniom czasu, jaki jest potrzebny do wydrukowania jednego modelu, nauczyciel wyświetlił przykładowy model, który został najpierw powiększony, a później pomniejszony w slicerze CURA. Uczestnicy obstawiali czas, który jest potrzebny do wydrukowania modelu po zmianach. Każdy uczestnik spotkania otrzymał drobny upominek w postaci wydrukowanego podczas zajęć Minionka.

8 listopada odbyło się drugie spotkanie miłośników druku 3D. Podczas zajęć uczniowie dyskutowali na temat zastosowania technologii druku 3D w różnych gałęziach przemysłu. Poznali różne materiały (filamenty), z których można wykonywać wydruki 3D, ich rodzaje, plusy i minusy danego materiału oraz zastosowanie. W dalszej części spotkania poznali Thingiverse – popularną stronę, na której można znaleźć ciekawe modele zaprojektowane przez użytkowników
z całego świata. Największe zainteresowanie wzbudziły modele obudów do smartfonów i stojaki do telefonów. Chłopcy wybierali też modele samochodów lub ciekawe breloczki, a Nicol zainteresowała się dekoracjami domu. Uczniowie poszukiwali również ciekawych pomocy szkolnych możliwych do wykorzystania na lekcjach (najczęściej wybierane, to pomoce do geografii lub historii). W pracy uczestników wykorzystane zostały laptopy szkolne.

Certyfikaty













Skip to content