W ramach innowacji „Najpierw wychowywać później nauczać – podstawy savoir vivre”, w lutym, klasa 2c została zaznajomiona z podstawą savoir vivre w instytucjach kulturalnych. Ze względu na pandemię nie mogliśmy odwiedzić żadnej instytucji, dlatego:
- zwiedziliśmy wirtualne muzeum zamkowe w Pszczynie,
- malowaliśmy martwą naturę podpatrując dzieła mistrzów
w galeriach, - odwiedziliśmy izbę regionalną znajdującą się w naszej szkole.
Luty upłynął klasie 2c w artystycznym nastroju były:
- kukiełki i teatr,
- taniec z chustami do utworu Chopina Walc Des-dur,
- popisy recytatorskie i udział w małym OKR,
- obrazy zainspirowane Preludium deszczowym.
Wszystko to jako wstęp do zajęć z innowacji. Dzieci poznały zasady zachowania się w teatrze, muzeum, filharmonii. Inauguracją tych zajęć był wyjazd do Teatru Żelaznego w Katowicach na spektakl Złota rybka. Podczas wyjazdu wykorzystaliśmy naszą wiedzę teoretyczną w praktyce.
W ramach innowacji, klasa 2c pozyskała wiedzę, jak prawidłowo zachowywać się przy stole. Dzieci samodzielnie wykonywały origami z serwetek jako dekorację stołu. Po licznych scenkach, które uczniowie odegrali są gotowi na wyjście do prawdziwej restauracji.