Home » Moje emocje w świecie bajki 2019/2020

lipiec 2022
P W Ś C P S N
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
stat4u

Moje emocje w świecie bajki 2019/2020

17 września w świetlicy szkolnej odbyły się pierwsze zajęcia
z BAJKOTERAPII. Uczniowie wysłuchali opowiadanie pt.: ,,Jak Maisa
z Naimą na jeden dzień życiem się zamieniły”. Czasami dobrze jest spojrzeć na swoje życie oczami innych. Przekonały się o tym Maisa
i Naima, kiedy obie akurat miały nie najlepszy dzień i wydawało im się, że inni mają lepiej. Lepiej? Raczej po prostu inaczej! Bo każdy z nas może mieć coś, co jest dla niego ważne, czego na co dzień nie zauważa. Niekiedy potrzebny jest ktoś – lub coś – co na chwilę zmieni nasz punkt widzenia, żeby sobie to uświadomić! Warto doceniać to, co się ma na co dzień☺. 

2 października w świetlicy szkolnej odbyły się kolejne zajęcia
z bajkoterapii. Tym razem poznaliśmy historię króla Sambulo, który bardzo źle traktował mieszkańców swojego królestwa. Celem zajęć było uwrażliwienie uczniów na konieczność przeciwstawiania się krzywdzie
i dostrzeżenie przez nich możliwości uzyskania od innych pomocy
w sytuacjach trudnych. Czy mamy się godzić na to, że ktoś nas źle traktuje?
Ile siły i odwagi kosztowało małą trzcinkę Agape, żeby przeciwstawić się samemu królowi! Zebrała się w sobie i skorzystała też z mądrego wsparcia innych. A skoro nawet delikatne źdźbło zabrało głos i pokazało władcy, że tak nie można nikogo krzywdzić, to może i my mamy w sobie taką siłę, prawda?

16 października w świetlicy szkolnej odbyły się kolejne zajęcia z bajkoterapii. Tym razem poznaliśmy historię kanczyla Ferdynanda, któremu dokuczały inne zwierzęta, ponieważ nie pasował do stada. Celem zajęć było to, aby uczniowie dostrzegli, że odmienność może być wartością, a różnorodność jest zasobem grupy i pozwala jej poradzić sobie w trudnej sytuacji. Na koniec zajęć wykonaliśmy piękny domek, który metaforycznie przedstawiał naszą świetlicową rodzinkę i każdy z nas jest jedną taką cegiełką, która wnosi do świetlicy coś wyjątkowego😊.

6 listopada odbyły się kolejne zajęcia z bajkoterapii. Tym razem poznaliśmy stare drzewo, które czas zatrzymało, by coś powiedzieć ludziom. Celem zajęć było uwrażliwienie uczniów na potrzeby własne i innych osób w obszarze komunikowania się. Zastanówcie się, czy tuż obok nie ma kogoś, kto potrzebuje chwili naszej uwagi. Nie trzeba od razu wstrzymywać całej machiny czasu, wystarczy na chwilę zatrzymać się w codziennym pędzie… Może wtedy zrozumiecie tego kogoś i będziecie w stanie mu pomóc.
Albo pomóc sobie wzajemnie❤️

8 stycznia w świetlicy szkolnej dla klas I-III odbyły się kolejne zajęcia
z bajkoterapii. Tym razem celem zajęć było dostrzeżenie przez uczniów tego,
co się ma. Dzieci wysłuchały bajki pt. ,,Jak mały Sunan posłuchał mądrego tygryska”. Następnie uczestniczyli w rozmowie na temat treści bajki i musieli się zastanowić, co jest w życiu ważniejsze – dobra materialne, czy niematerialne❤️. Przejawami doceniania tego, co się ma jest:

– troska o rodzinę i bliskich, – troska o miejsce, w którym żyjemy,
– troska o przedmioty, które posiadamy,
– troska o dobro wspólne, np. książki z biblioteki.
Dlatego doceniajmy naszych bliskich, przyjaciół, a także wszystko to, co jest nam dane.

29 stycznia w świetlicy szkolnej dla klas I-III odbyły się zajęcia z bajkoterapii. Dzieci poznały bajkę o Michałku i czarodziejskiej piłce. Celem zajęć było uświadomienie sobie przez uczniów, że każdy z nich ma zalety i predyspozycje. Wszyscy mamy umiejętności w jakiejś dziedzinie – mogą to być zdolności artystyczne, osiągnięcia sportowe, czy np. naukowe. Każdy z nas ma określone predyspozycje i to czyni go wyjątkowym. Gdybyśmy kazali skakać na nartach komuś, kto uprawia boks, byłoby to praktycznie niemożliwe, bo skoczkowie muszą być lekcy. Każdy z nas jest dobry w czymś konkretnym. Dlatego motto naszych zajęć to: UWIERZ W SIEBIE, UWIERZ W INNYCH❤️❤️❤️

Certyfikaty













Skip to content