Home » Klub Cyferka

lipiec 2022
P W Ś C P S N
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
stat4u

Klub Cyferka

Klub rozpoczął swoją działalność 01.10.2018r. Członkami Klubu zostali uczniowie klasy 7a (za zgodą rodziców). Ze względu na dużą liczbę klubowiczów, uczniowie zostali podzieleni na dwie grupy.

Spotkania odbywają się w soboty od 9:30 do 10:30.

Logo Klubu Cyferka

Hasło przewodnie to – TAK, ZDAM!

       Do realizacji spotkań został opracowany program zajęć przygotowujących uczniów
z matematyki do egzaminu ósmoklasisty z wykorzystaniem
Metody Ortograffiti.

   Głównym celem tego programu jest wsparcie uczniów w uczeniu się matematyki podczas przygotowania ich do obowiązkowego egzaminu ósmoklasisty.

Cele terapeutyczne:

  • podnoszenie samooceny ucznia poprzez organizowanie sytuacji dydaktycznych sprzyjających odnoszeniu sukcesu,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • wydłużanie okresów skupienia uwagi na działalności matematycznej,
  • kształtowanie nawyku starannego zapisu rozwiązań zadań matematycznych,
  • wyciszanie reakcji lękowych związanych ze stresem szkolnym oraz lękiem przed porażką na lekcji matematyki,
  • rozwijanie umiejętności samodzielnego uczenia się matematyki.

Cele kształcenia są w pełni powiązane z obowiązującą podstawą programową kształcenia ogólnego:

1. Sprawność rachunkowa:

  • Wykonywanie nieskomplikowanych obliczeń w pamięci lub
    w działaniach trudniejszych pisemnie oraz wykorzystanie tych umiejętności w sytuacjach praktycznych.
  • Weryfikowanie i interpretowanie otrzymanych wyników oraz ocena sensowności rozwiązania. 

2. Wykorzystanie i tworzenie informacji.

  • Odczytywanie i interpretowanie danych przedstawionych w różnej formie oraz ich przetwarzanie.
  • Interpretowanie i tworzenie tekstów o charakterze matematycznym oraz graficzne przedstawianie danych.
  • Używanie języka matematycznego do opisu rozumowania i uzyskanych wyników.

3. Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji.

  • Używanie prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych, interpretowanie pojęć matematycznych i operowanie obiektami matematycznymi.
  • Dobieranie modelu matematycznego do prostej sytuacji oraz budowanie go w różnych kontekstach, także w kontekście praktycznym.

4. Rozumowanie i argumentacja.

  • Przeprowadzanie prostego rozumowania, podawanie argumentów uzasadniających poprawność rozumowania, rozróżnianie dowodu od przykładu.
  • Dostrzeganie regularności, podobieństw oraz analogii i formułowanie wniosków na ich podstawie.
  • Stosowanie strategii wynikającej z treści zadania, tworzenie strategii rozwiązania problemu, również w rozwiązaniach wieloetapowych oraz w takich, które wymagają umiejętności łączenia wiedzy z różnych działów matematyki.

Specyfika zadań zamieszczonych w zeszytach ćwiczeń „Ortograffiti”

  • wspólne rozwiązywanie złożonego zadania tekstowego,
  • zastosowanie przypomnień dotyczących treści niezbędnej do rozwiązania danego zadania,
  • zamieszczenie przykładowych rozwiązań,
  • stopniowe wprowadzenie w rozumienie umiejętność zapisywania rozwiązań zadań na dowodzenie,
  • zadania z kontekstem praktycznym,
  • zastosowanie serii „zadań relaksacyjnych”,
  • jednolita tematyka – zadania z „Ortograffiti” dla klasy 7 osadzone są
    w kontekście powiązanym
    z kosmosem (zarówno zadania rachunkowe, jak i zadania tekstowe).

FOTORELACJE

Podczas pierwszego spotkania, klubowicze przypominali sobie wiadomości dotyczące liczb odwrotnych i przeciwnych. Wykonywali ćwiczenia pozwalające im zapisać rozwinięcie dziesiętne ułamka. W domu mają poćwiczyć zaokrąglanie liczb. Wszystkie ćwiczenia poprzedzone były pogadanką oraz dyskusją podczas wykonywania zadań przykładowych.

       

     

Dzisiaj (27.10.2018r.) odbyło się kolejne spotkanie Klubu. Podczas zajęć klubowicze otrzymali materiały klubowe przesłane przez Wydawnictwo Operon.

                                                                  DZIĘKUJEMY 🙂

Podczas zajęć uczestnicy kontynuowali ćwiczenia z działu – działania na liczbach – łączenie liniami zapisanych warunków z zaznaczonymi na osiach zbiorami, wpisywanie odpowiedniego znaku: <, < lub równy, >, > lub równy – zgodnie z zaznaczonym na osi zbiorem liczb spełniających określone warunki, zaznaczanie na osi liczbowej zbiorów liczb spełniających podane warunki. Wykonywanie czterech działań na liczbach wymiernych.

Materiały klubowe oraz ćwiczenia odprężające (labirynty) sprawiły klubowiczom dużo frajdy.

PROJEKT ORTOGRAFFITI KLUBU CYFERKA

Tytuł projektu: Radośnie i zdrowo.

Autor projektu: Beata Kowalska

Miejsce realizacji: szkoła podstawowa

Dla kogo: uczniowie klasy VII

Potrzebne materiały:

arkusze szarego papieru, flamastry, produkty spożywcze do przygotowania kolorowych zdrowych kanapek, talerzyki jednorazowe, serwetki, baloniki, naklejki na baloniki, fotografie przykładowych kanapek, treść wiersza M. Walczak- Sarao pt. ,,Kolorowe kanapki’’, nagrody dla uczniów.

Czas realizacji: 120 minut.

Cele:

  • wyrabianie postawy prozdrowotnej w stosunku do odżywiania się;
  • wspomaganie integracji sensorycznej, w której główną metodą jest posługiwanie się ruchem, jako narzędziem wspomagania rozwoju psychoruchowego;
  • kształtowanie orientacji przestrzennej;
  • wzmacnianie wiary we własne siły, pokonywanie lęku, pobudzanie ekspresji twórczej i wyobraźni.

Opis projektu:

Uczestnikami projektu są uczniowie klasy VII, uczestnicy Klubu Ortograffiti „Cyferka” oraz uczniowie klasy Ia, do których uczniowie starsi, pod opieką nauczyciela prowadzącego, kierują swoje działania. Realizacja projektu przynosi wymierną korzyść zarówno starszym uczniom, którzy występują w nim w charakterze organizatorów, jak i młodszym, będącym uczestnikami zabaw.

Uczniowie starsi mają za zadanie przygotować zajęcia dotyczące zdrowego odżywiania, zaplanować zestaw produktów spożywczych potrzebnych do przygotowania zdrowych kanapek oraz przemyśleć sposób realizacji konkursu – obraz rysowany stopami i przećwiczyć wykonanie takiego rysunku. Wszystkie zadania przygotowane w ramach projektu są dostosowane do wieku odbiorców oraz sprzyjają rozwijaniu integracji sensorycznej, wyobraźni i orientacji przestrzennej. Uczniowie starsi dzięki temu, że przygotowują zadania, doskonalą technikę recytacji, pokonują lęk przed publicznymi wystąpieniami, a przede wszystkim budują poczucie własnej wartości. Dużą korzyścią tego projektu jest też integracja środowiska uczniów młodszych i starszych.

Sprawozdanie z realizacji projektu:

Przedstawiciele Klubu Ortograffiti „Cyferka” zaprosili uczniów klasy I do wspólnej zabawy
w dniu pasowania pierwszoklasistów na ucznia. Spotkanie rozpoczęło się od rozmowy – pierwszoklasiści opowiadali co jedli na śniadanie. Okazało się, że kilkoro uczniów przed wyjściem do szkoły nie je śniadania. Rozpoczęła się więc dyskusja, której celem było pozyskanie odpowiedzi na pytanie, dlaczego śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia i co powinno się na nie składać, by zostały zaspokojone potrzeby organizmu. Klubowicze zapoznali swych młodszych kolegów z wierszem M. Walczak- Sarao pt. ,,Kolorowe kanapki’’ i zaprosili ich do wspólnej zabawy z sylabami (starsi recytowali wiersz wersami, a młodsi powtarzali dzieląc wyrazy na sylaby). Następnie przeprowadzona została Rozmowa na temat treści wiersza: Jakich produktów użyto do zrobienia kanapek? Dla kogo zostały wykonane kanapki? Pierwszoklasiści mogli zobaczyć zdjęcia przedstawiające ciekawie przygotowane kanapki oraz odgadnąć, co przedstawiają. Po tej części klubowicze zaprosili uczestników do umycia rąk oraz omówili zasady właściwego zachowania podczas przygotowywania drugiego śniadania. Pierwszaki przystąpiły do pracy, każdy chciał mieć najciekawszą kanapkę, by wygrać kanapkowy konkurs – pojawiały się buźki, zajączki, a nawet piramida warzywna. Zwycięzcami konkursu byli wszyscy i w nagrodę mogli zjeść przygotowaną przez siebie kanapkę na drugie śniadanie oraz otrzymali naklejkę Minionka.

Po zjedzeniu drugiego śniadania pierwszaki zostały zaproszone do kolejnej zabawy. Przed jej rozpoczęciem mogły się wypowiedzieć na temat tego, co lubią robić w wolnym czasie. Wiele dzieci lubi rysować, jednak nigdy nie próbowały rysowania nogami. Starsi uczniowie opowiedzieli im, jak się do takiego rysowania zabrać i zachęcali ich do rysowania w domu. Zadanie okazało się dość trudne, ponieważ utrzymanie flamastra palcami u nóg to nie lada gratka. Po wstępnych próbach zaczęły powstawać pierwsze dzieła. Podczas rysowania uczniowie musieli przyjąć prostą postawę, by utrzymać równowagę podczas rysowania. Niektórzy wspomagali się drugą nogą, bo flamaster ciągle im się wymykał z pomiędzy palców.

W nagrodę za dobrze wykonane zadanie każdy uczestnik otrzymał balonik, który musiał sam nadmuchać, a następnie ozdobić wycinając z naklejek oczy, usta i inne elementy.

Wszyscy doskonale się bawili.

 

Certyfikaty













Skip to content