Home » Czujesz tak, jak myślisz – zajęcia terapeutyczne z elementami terapii poznawczo-behawioralnej

lipiec 2022
P W Ś C P S N
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
stat4u

Czujesz tak, jak myślisz – zajęcia terapeutyczne z elementami terapii poznawczo-behawioralnej

23 września w świetlicy szkolnej dla klas I-III odbyły się pierwsze zajęcia terapeutyczne z elementami terapii poznawczo-behawioralnej. Uczniowie dowiedzieli się, w jaki sposób nasze myśli wpływają na uczucia, a uczucia na zachowanie. Zajęcia miały na celu rozwijanie umiejętności rozpoznawania myśli i zniekształceń poznawczych, badania ich prawdziwości oraz zmieniania sposobu myślenia. Na koniec zajęć każdy z nas napisał swoje 3 najlepsze cechy,
a wszystkie chmurki zdobią teraz nasze świetlicowe tablice.

7 października w świetlicy szkolnej odbyły się kolejne zajęcia terapeutyczne
z elementami terapii poznawczo-behawioralnej. Tym razem skupiliśmy się na temacie automatycznych myśli, które w ciągu dnia przelatują przez głowę jak błyskawice. Są one komentarzem na żywo na temat tego, co się dzieje oraz tego, co robisz. Te myśli towarzyszą nam przez cały czas i są ważne, ponieważ wpływają na to, co robimy i jak się czujemy. Niektórym pozytywne myślenie
o różnych kwestiach sprawia więcej kłopotu. Wydaje się, jakby patrzyli przez czarne okulary i widzieli oraz słyszeli tylko te rzeczy, które nie są w porządku.
U niektórych ten sposób myślenia zwycięża. Ich myśli automatyczne stają się
w większości negatywne. My podczas zajęć rozwiązaliśmy cykl ,,dymków”, gdzie dzieci miały za zadanie zapisać lub narysować przyjemne czy nieprzyjemne myśli, które zdarzają im się na swój temat. Podczas zajęć uczyliśmy się, jak łapać nasze ,,gorące myśli” i jak sobie z nimi radzić😊.

28 października w świetlicy szkolnej odbyły się kolejne zajęcia terapeutyczne
z elementami terapii poznawczo-behawioralnej. Dzięki zajęciom zaczynamy już dostrzegać, że niektóre z naszych ,,gorących” myśli automatycznych na nic się nie przydają. Mogą sprawiać, że czujemy się nieprzyjemnie, albo powstrzymywać nas przed podejmowaniem działań. Kłopot z negatywnymi myślami automatycznymi polega na tym, że nieustannie krążą nam po głowie i rzadko blokujemy je, żeby sprawdzić lub podać w wątpliwość. W istocie robimy na odwrót – im częściej je słyszymy, tym bardziej w nie wierzymy i tym gorliwiej szukamy dla nich potwierdzenia lub wybieramy rzeczy, które mogą je udowodnić.

Tak powstają błędy w myśleniu. Wyróżniamy sześć rodzajów powszechnie popełnianych błędów w myśleniu:

– dosmuczacze,

– wyolbrzymianie,

– przewidywanie klęski,

– myślenie emocjami,

– nastawienie na niepowodzenie,

– to przeze mnie.

Ważne jest, żebyśmy pamiętali, iż na pewnym etapie każdy popełnia te błędy. Problem zaczyna się, kiedy zdarzają się one regularnie i kiedy uniemożliwiają podejmowanie decyzji dotyczących rzeczy, które możemy lub chcemy zrobić
w życiu.

17 lutego w świetlicy szkolnej odbyły się kolejne zajęcia z elementami terapii poznawczo-behawioralnej. Tym razem rozmawialiśmy
o zrównoważonym myśleniu. Często wpadamy w negatywną pułapkę
i zdarza się nam popełniać wciąż te same błędy w myśleniu.
Im częściej je popełniamy, tym bardziej wierzymy w nasze negatywne myśli i tym trudniej przychodzi podanie ich w wątpliwość oraz spojrzenie na wszystko z innej perspektywy.

Aby wyrwać się z tego błędnego koła, musimy się nauczyć rozpoznawać
i kwestionować negatywne myśli. Dzięki temu będziemy w stanie zyskać bardziej zrównoważony pogląd na to, co się dzieje😊

Certyfikaty













Skip to content