Home » Bez kategorii » Zwiedzamy Warszawę

3031
stat4u

Zwiedzamy Warszawę

W ubiegłym tygodniu klasa 3a oraz 3b pod opieką Pani Sylwii Gajdzik, Marioli Kowalskiej i Anny Stasiszyn wybrała się na trzydniową wycieczkę do Warszawy.

Wycieczka rozpoczęła się 20 września, uczniowie o 5:30 wyjechali z Gimnazjum nr 3. Panie nauczycielki zadbały o to, aby autokar był wygodny i ciepły oraz o to, żeby każdy znalazł dla siebie odpowiednie miejsce. Przyjazd do Warszawy odbył się zgodnie z planem, o 12 byliśmy już w Muzeum Historii Żydów Polskich, gdzie podzieliliśmy się na dwie grupy – jedna wchodziła o równej 12  a druga pól godziny później. Po muzeum byliśmy oprowadzani z przewodnikiem, który opowiadał nam historię słowami ludzi żyjących w minionych stuleciach, dzięki czemu mogliśmy przenieść się w czasie.
Po zwiedzeniu muzeum podjechaliśmy autokarem na Stare Miasto, gdzie spacerowaliśmy z przewodnikiem kolejno: po Rynku Starego Miasta, Katedrze, Barbakanie, ulicy Freta, Placu Zamkowym z Kolumną Zygmunta. Zobaczyliśmy też Zamek Królewski, skąd przeszliśmy na Trakt Królewski aż do Pałacu Prezydenckiego, przed  Uniwersytet Warszawski i Kościół św. Krzyża, w którym znajduje się serce F. Chopina i W. Reymonta. Dla wielu z nas ciekawym przeżyciem było zobaczenie zmiany warty na Grobie Nieznanego Żołnierza. Tego dnia zrealizowaliśmy plan i dojechaliśmy do naszego hotelu „Wald”, zjedliśmy kolację i wszyscy udaliśmy się do swoich pokoi.
Drugiego dnia wszyscy spotkaliśmy się o 8 na śniadaniu a już o 10:15 byliśmy  na Stadionie Narodowym, który przeszliśmy z przewodnikiem trasą piłkarza. Następnie pojechaliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego. Tu każdy wydawał się świadomy miejsca, w jakim się znajduje i z którego każdy z nas wyszedł bardzo poruszony. W muzeum mogliśmy korzystać z audiowizualnych technik, które pomagają jeszcze bardziej, w sposób inspirujący, opowiadać o historii i patriotyzmie. Po przejściu całego muzeum udaliśmy się do Pałacu Kultury i Nauki, wjechaliśmy na XXX piętro, skąd mogliśmy podziwiać  piękne widoki. Tego samego dnia odwiedziliśmy Cmentarz Stare Powązki, na którym pochowane są znane osoby ze świata literatury, filmu, teatru, nauki i polityki. Byliśmy też w parku Willanów i w Łazienkach Królewskich, po których spacerowaliśmy z przewodnikiem.
Ostatniego dnia naszej wycieczki o 9:00 wyjechaliśmy z walizkami z naszego hotelu i pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik, po którym mogliśmy chodzić sami, przeprowadzać doświadczenia i bawić się różnymi sprzętami. Ostatnim punktem naszej wycieczki była  galeria handlowa – Złote Tarasy. Mogliśmy tam zjeść obiad i spacerować po sklepach. O godzinie 16 wyjechaliśmy z Warszawy, a do Mysłowic dotarliśmy o 21:30 gdzie przed szkoła pożegnaliśmy się i każdy z nas udał się do domu.
Wycieczkę uważam za udaną ponieważ, mogliśmy zobaczyć wiele ciekawych miejsc i zabytków, chociaż pogoda nam nie dopisywała wszyscy z chęcią spacerowali i mimo młodego wieku każdy z nas był zainteresowany i wykazał się dojrzałością.