Home » Świetlica klas I – III 2019

Świetlica klas I – III 2019

świetlica1


ROK SZKOLNY 2019/2020


Wychowawcy świetlicy klas 

 Klaudia Morkisz – Baron – lider zespołu (I-III)

– Monika Grzechowska
– Ewa Lubrich
– Aleksandra Wszołek
– Kinga Chojnowska

Świetlica IV-VIII 
– Bożena Urbańczyk
– Beata Sajdok


** ** ** **

Innowacje pedagogiczne – Więcej tutaj

** ** ** **

Tytuł WZOROWEGO ŚWIETLIKA za miesiąc wrzesień zdobyli:
– Amelia Dmitruk z klasy 1D,
– Lena Grabka z klasy 2B,
– Antosia Guga z klasy 1E,
– Kuba Grzechowski z klasy 1E,
– Natalia Trembowiecka z klasy 2D.
SERDECZNIE GRATULUJEMY❤️❤️❤️


Innowacja BAJKOTERAPIA

2 października w świetlicy szkolnej odbyły się kolejne zajęcia z bajkoterapii.
Tym razem poznaliśmy historię króla Sambulo, który bardzo źle traktował mieszkańców swojego królestwa. Celem zajęć było uwrażliwienie uczniów na konieczność przeciwstawiania się krzywdzie i dostrzeżenie przez nich możliwości uzyskania od innych pomocy w sytuacjach trudnych. Czy mamy się godzić na to, że ktoś nas źle traktuje? Ile siły i odwagi kosztowało małą trzcinkę Agape, żeby przeciwstawić się samemu królowi! Zebrała się w sobie i skorzystała też
z mądrego wsparcia innych. A skoro nawet delikatne źdźbło zabrało głos
i pokazało władcy, że tak nie można nikogo krzywdzić, to może i my mamy
w sobie taką siłę, prawda?


Innowacja LUDOTERAPIA

30 września w świetlicy szkolnej odbyły się kolejne zajęcia z wykorzystaniem magicznego dywanu, który zapewnia zabawę połączoną z nauką, wpływa na pozytywny rozwój dużej motoryki, koordynacji wzrokowej, ruchowej, spostrzegawczość oraz szybkość reakcji. Tym razem lecieliśmy w kosmos👨‍🚀, uczyliśmy się przepisów drogowych🚗, pomagaliśmy Amorkowi złapać serduszka❤️, a na koniec zajęć w ramach relaksacji mieliśmy możliwość popływać w wodzie🏊‍♂️😉.
W piątek 27 września „Eko-Bajtle” dowiedziały się jak dbać o środowisko
i chronić przyrodę.
Odpady nie są bezużyteczne!!!
Można je ponownie wykorzystać, by stworzyć z nich nowe przedmioty – nazywamy to RECYKLING, albo spożytkować je w pomysłowy sposób. Z pozornie bezużytecznej puszki zrobić piękny wazon lub przybornik na długopisy. Nazywamy to UPCYKLING.
Celem segregacji śmieci do odpowiednich pojemników jest zmniejszenie ilości odpadów i zanieczyszczeń środowiska.

Innowacja JA w cyberprzestrzeni

26 września nasze świetlicowe SIECIAKI wyruszyły w kolejną przygodę z NetRobim😊. Tym razem rozmawialiśmy o umieszczaniu zdjęć i filmów
w sieci. Uczniowie zobaczyli film, który pokazał im, jak może skończyć się udostępnianie zdjęć w internecie, które są dostępne dla wszystkich. Dzieci musiały także rozwiązać test, który sprawdził, czy uważnie nas słuchali 
🙂. Pamiętaj, jeśli publikujesz w sieci swoje zdjęcia, zadbaj, by widzieli je tylko Twoi znajomi. W przeciwnym razie może zobaczyć Twoje zdjęcia jakiś Sieciuch, który zechce wykorzystać je, by Cię ośmieszyć lub skrzywdzić. Nie publikuj w sieci zdjęć czy filmów przedstawiających osoby, które nie wyraziły na to zgody.
Ludoterapia
24 września w świetlicy szkolnej odbyły się kolejne zajęcia z ludoterapii, czyli terapii zabawą. Tym razem wykorzystaliśmy magiczny dywan, który łączy wiele różnorakich środków przekazu: obrazy, teksty, animację, muzykę, wideo, które wspomagają rozwój psychofizyczny dziecka😊.

Zajęcia terapeutyczne 
23 września w świetlicy szkolnej dla klas I-III odbyły się pierwsze zajęcia terapeutyczne z elementami terapii poznawczo-behawioralnej. Uczniowie dowiedzieli się, w jaki sposób nasze myśli wpływają na uczucia, a uczucia na zachowanie. Zajęcia miały na celu rozwijanie umiejętności rozpoznawania myśli i zniekształceń poznawczych, badania ich prawdziwości oraz zmieniania sposobu myślenia. Na koniec zajęć każdy z nas napisał swoje 3 najlepsze cechy,
a wszystkie chmurki zdobią teraz nasze świetlicowe tablice
🥰.

Zajęcia ekologiczne

W piątek 20.09.2019 r. w świetlicy szkolnej odbyły się pierwsze zajęcia ekologiczne🌲. Temat zajęć: „Od drzewa do papieru.”
Uczniowie dowiedzieli się, z czego robi się papier. Uświadomili sobie, jak długotrwały jest proces rośnięcia drzew, a co za tym idzie konieczność segregacji papieru do ponownego wykorzystania. Rozmawialiśmy także o tym, co nam daje las oraz, że w gestii każdego z nas leży ochrona lasu.🌲🌲🌲
Monika Grzechowska

Innowacja JA w cyberprzestrzeni

19 września w świetlicy szkolnej dla klas I-III odbyły się kolejne zajęcia dotyczące bezpieczeństwa w internecie😊. Tym razem rozmawialiśmy o prywatności w sieci. Uczniowie dowiedzieli się, czym są dane osobowe, a także, jak chronić swoją prywatność. Na koniec musieliśmy wymyślić bezpieczne hasło. Pamiętajcie, że najlepsze hasło to takie, które zawiera małe i duże litery, cyfry i znaki.

Innowacja: Bajkoterapia – moje emocje w świecie bajki
17 września w świetlicy szkolnej odbyły się pierwsze zajęcia z BAJKOTERAPII. Uczniowie wysłuchali opowiadanie pt.: ,,Jak Maisa z Naimą na jeden dzień życiem się zamieniły”.
Czasami dobrze jest spojrzeć na swoje życie oczami innych. Przekonały się o tym Maisa i Naima, kiedy obie akurat miały nie najlepszy dzień i wydawało im się, że inni mają lepiej. Lepiej? Raczej po prostu inaczej! Bo każdy z nas może mieć coś, co jest dla niego ważne, czego na co dzień nie zauważa. Niekiedy potrzebny jest ktoś – lub coś – co na chwilę zmieni nasz punkt widzenia, żeby sobie to uświadomić! Warto doceniać to, co się ma na co dzień☺. 

Innowacja: JA w cyberprzestrzeni

12 września w świetlicy szkolnej odbyły się pierwsze zajęcia dotyczące bezpiecznego korzystania z internetu💻. Intensywnie pracowaliśmy rano i po południu. Dzieci poznały Drużynę Sieciaków, a także ich wrogów – Sieciuchów. Dowiedziały się, co to jest SPAM, a także adres IP. Przed nami 15 misji, a na koniec roku szkolnego najlepsi otrzymają tytuł SIECIAKA😎. 

11 września w świetlicy szkolnej dla klas I-III odbyły się zajęcia, podczas których przy wykorzystaniu słodkich pacynek odgrywaliśmy różne scenki. Nasi bohaterowie musieli sobie poradzić w sytuacji np. agresji ze strony kolegi lub kłótni rodziców. Uczniowie w bardzo fajny sposób pokazali, jak można sobie radzić w takich sytuacjach. Pacynki ośmielają dzieci wycofane, ułatwiają im nawiązywanie kontaktu, dają możliwość wypowiedzenia się. Dzieciom nadpobudliwym natomiast pomagają skupić się oraz skoncentrować na wykonywanym zadaniu. Pacynki wprowadzają dziecko w doświadczanie relacji z drugą osobą poprzez proste dialogi, odgrywanie scenek tematycznych. Pacynki ułatwiają dzieciom identyfikacje i różnicowanie emocji u siebie i innych – podkreślają wyrazistość mimiki lub gestu, wzmacniają naturalną gestykulację. Przez odgrywanie scenek z użyciem pacynek dzieci uczą się łączyć daną emocję z daną sytuacją. Dzięki pacynkom dziecko nadwrażliwe łatwiej oswaja się z dotykiem i stopniowo określa granice osobiste swojego „ja”.

Świetlica szkolna wystartowała pełną parą 🙂 9 września odbyły się pierwsze zajęcia. Do naszych wesołych świetlików dołączyło dużo nowych dzieci i z tego powodu postanowiliśmy się lepiej poznać. W tym przypadku najlepiej sprawdzają się karty ŁAMACZ LODÓW. Każdy z nas musiał odpowiedzieć na różne pytania. Było bardzo wesoło, a my poznaliśmy się bliżej 🙂 Przed nami bardzo ciekawy i intensywny rok szkolny 😉 

ROK SZKOLNY 2018/2019

Certyfikaty