Home » Świetlica klas I – III 2019

Świetlica klas I – III 2019

świetlica1


ROK SZKOLNY 2019/2020


Wychowawcy świetlicy klas 

 Klaudia Morkisz – Baron – lider zespołu (I-III)

– Monika Grzechowska
– Ewa Lubrich
– Aleksandra Wszołek
– Kinga Chojnowska

Świetlica IV-VIII 
– Bożena Urbańczyk
– Beata Sajdok


** ** ** **

Innowacje pedagogiczne – Więcej tutaj

** ** ** **

5 marca w świetlicy szkolnej rozpoczęliśmy przygodę z kolejnym ciekawym programem 🙂 Naszym nowym towarzyszem podróży będzie Kubuś, który nauczy nas wiele o przyrodzie i nie tylko 🙂 Na pierwszych zajęciach dowiedzieliśmy się:
– co to jest natura,
– jak zostać Kubusiowym Przyjacielem Natury,
– jak dbać o rośliny,
– jaką rolę pełnią zwierzęta w przyrodzie, nawet te najmniejsze.
Natura jest niesamowita i piękna, lecz łatwo o tym zapomnieć oglądając TV. Dlatego dzieci dostały do wykonania specjalną misję – będą musiały zamienić się w małych obserwatorów przyrody, jeśli wykonają swoje zadanie, otrzymają swoją pierwszą sprawność 🙂
Klaudia Morkisz-Baron, Monika Grzechowska
Tytuł WZOROWEGO ŚWIETLIKA w lutym zdobyli Hania i Miłosz z klasy 2A 🙂
Gratulujemy!!!
3 marca w świetlicy szkolnej dzięki wykorzystaniu magicznego dywanu zorganizowaliśmy sobie zawody grania w kręgle. Poziom rywalizacji był bardzo wysoki, tak samo jak poziom gry naszych zawodników 🙂
Klaudia Morkisz-Baron, Monika Grzechowska
2 marca w świetlicy szkolnej odbyły się pierwsze warsztaty Budowania Pewności Siebie. Rozmawialiśmy o ideałach piękna, czym są i jak się zmieniały na przestrzeni lat. Celem warsztatów jest zmiana lub przeciwstawienie się presji idealnego wyglądu oraz uświadomienie sobie, jak możemy skupiać się na innych zaletach, żeby czerpać z życia w pełni – Klaudia Morkisz-Baron
Z ogromną radością informujemy, że w Międzyszkolnym Konkursie Świetlicowym nasze uczennice zajęły następujące miejsca:
I miejsce – Natalia Papierniok
III miejsce – Kalina Kopka
Gratulujemy ❤️❤️❤️
Klaudia Morkisz-Baron, Monika Grzechowska
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 r. Początkowo obchodzony był tylko w Europie, ale już od lat DBI przekroczył jej granice angażując państwa z całego świata. Głównym celem DBI jest inicjowanie
i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców
z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocja pozytywnego wykorzystywania internetu. Ideą DBI jest podkreślanie siły współdziałania
w dbaniu o cyfrowe bezpieczeństwo, zarówno na poziomie międzynarodowym, jak również lokalnym, łącząc zaangażowanie wielu instytucji, ale także rodziny, czyli najbliższego otoczenia dziecka.
DBI 2020 odbywa się pod hasłem „Dzień Bezpiecznego Internetu: Działajmy razem!”. Wszyscy powinniśmy angażować się w promowanie pozytywnych zastosowań internetu, promocję tolerancji oraz tworzenie kultury zrozumienia.
Klaudia Morkisz-Baron
10 lutego w świetlicy szkolnej dla klas I-III odbyły się zajęcia edukacyjne ,,Szkoła dawniej i dziś”. Uczniowie w trakcie zajęć poznali dawną szkołę, a także mieli możliwość porównać szkołę współczesną z dawną. Dostrzegli plusy szkoły do której teraz chodzą, a dokładnie warunki nauki, wyposażenie, przybory, pomoce i liczebność klas. Poznali również sylwetkę Cecylii Plater-Zyberkówny – założycielki pierwszej w Warszawie szkoły dla dziewcząt 😊
Klaudia Morkisz-Baron
Wzorowe świetliki – STYCZEŃ
Rozpoczęliśmy ferie zimowe i z tej okazji w świetlicy szkolnej dla klas I-III nie mogło się obyć bez zajęć edukacyjnych dotyczących bezpieczeństwa w trakcie naszego wyczekiwanego odpoczynku☺️. Uczniowie dowiedzieli się, jak bezpiecznie spędzać czas na dworze podczas zimowych zabaw, a także, na co zwracać szczególną uwagę bawiąc się w domu.
Życzymy wszystkim uczniom (i nie tylko😉) bezpiecznych i cudownych ferii zimowych 💙
Monika Grzechowska, Klaudia Morkisz-Baron
8 stycznia w świetlicy szkolnej dla klas I-III odbyły się kolejne zajęcia
z bajkoterapii. Tym razem celem zajęć było dostrzeżenie przez uczniów tego, co się ma. Dzieci wysłuchały bajki pt. ,,Jak mały Sunan posłuchał mądrego tygryska”. Następnie uczestniczyli w rozmowie na temat treści bajki i musieli się zastanowić, co jest w życiu ważniejsze – dobra materialne, czy niematerialne❤️. Przejawami doceniania tego, co się ma jest:
– troska o rodzinę i bliskich,
– troska o miejsce, w którym żyjemy,
– troska o przedmioty, które posiadamy,
– troska o dobro wspólne, np. książki z biblioteki.
Dlatego doceniajmy naszych bliskich, przyjaciół, a także wszystko to,
co jest nam dane 🥰

Klaudia Morkisz-Baron

Tytuł WZOROWEGO ŚWIETLIKA w grudniu otrzymała BLANKA ZIOB z klasy 1c 😊
Gratulujemy ❤️❤️❤️
19 grudnia w świetlicy szkolnej odbyły się kolejne zajęcia dotyczące cyberprzestrzeni. Tym razem rozmawialiśmy o sprawcy cyberprzemocy.
Wraz z rozwojem Internetu i nowych technologii zjawisko agresji przeniosło się również do sieci. Nadużywanie mediów społecznościowych, nękanie smsami czy wyśmiewanie w Internecie to przykłady przejawów cyberprzemocy. Często sprawcy nie zdają sobie sprawy, jak duże konsekwencje niesie za sobą publikacja ośmieszających kogoś zdjęć w Internecie czy notoryczne wykluczanie ze społeczności.
Klaudia Morkisz-Baron, Monika Grzechowska
18 grudnia w świetlicy szkolnej odbyły się kolejne zajęcia z bajkoterapii. Tym razem czytaliśmy bajkę pt.: ,,Jak chmurka poprosiła dzieci o pomoc”. Uczniowie poznali historię Clary, która miała bardzo poważne problemy. Celem zajęć było dostrzeżenie przez uczniów, że można kogoś skrzywdzić, oceniając go. Dzieci musiały wyjaśnić, co rozumieją pod pojęciami: ,,sądzić kogoś po pozorach”, ,,oceniać pochopnie”, ,,pozory mylą”. Często możemy zderzyć się
z rzeczywistością oceny ludzi po okładce, czyli po tym jak są ubrani, jak się wypowiadają, jaki mają status społeczny, albo co gorsza czy stopień ich inteligencji choć w jakimś stopniu jest zbliżony do naszego. Często podświadomie oceniamy innych i naprawdę w tym nie ma nic złego, o ile nie idziemy o krok dalej. Jeśli nasza ocena prowadzi do poniżania godności, obgadywania, wyśmiewania, eksponowania odmienności drugiego człowieka
i szydzenia z niego, to mamy poważny problem. Ten poważny problem dotyczy teraz nie tylko osoby, która jest na tzw. „świeczniku”, bo jest poniżana, oceniania czy obdzierana z godności. Większy kłopot ma osoba, która jest odpowiedzialna za eksponowanie odmienności tego człowieka. Kłopot ten nazywa się „mam problem ze sobą”. Warto sobie uświadomić, że to bardzo częsty problem, nad którym naprawdę da się fajnie popracować
😉
Klaudia Morkisz-Baron.
W piątek 13 grudnia Eko-Bajtle rozmawiali o popularnym ostatnio stylu życia ZERO WASTE (ang. zero marnowania). Jak sama nazwa wskazuje, osoby, które postępują w ten sposób, starają się dążyć do zminimalizowania lub całkowitego zaprzestania marnowania zasobów Ziemi.
Rozmawialiśmy o zasadach które, ułatwiają działanie oraz zrozumienie takiego postępowania.
ZASADA 5 x R:
Refuse (odmawiaj)
Reduce (ograniczaj)
Reuse (używaj ponownie)
Recycle (segreguj i przetwarzaj)
Rot (kompostuj)
Do zasady 5 x R często dodaje się kolejne: Repair (naprawiaj) Remember (pamiętaj)
Rethink (przemyśl)
Zero waste to ciekawy styl życia, który skłania ludzi do przemyślenia swoich nawyków, szczególnie tych konsumenckich.
Monika Grzechowska

16 grudnia w świetlicy szkolnej dla klas I-III odbyły się kolejne zajęcia w ramach programu Mogę Być. Tym razem wybraliśmy się w kosmiczną podróż 😊. Podczas zajęć uczniowie zrozumieli takie pojęcia jak: kosmos, galaktyka, układ planet, astronauta, misja kosmiczna. Dowiedzieli się, jak przygotować się do podróży w kosmos, a także poznali sylwetkę włoskiej astronautki Samanthy Cristoforetti. Uczniowie musieli wykonać też parę ćwiczeń, ponieważ każdy astronauta powinien być wysportowany i dobrze przygotowany fizycznie
do misji kosmicznej
😎.

Grudzień to miesiąc wyjątkowy. To Mikołajki i Boże Narodzenie. To czas rodzinnych spotkań i niezwykłej atmosfery. To czas pomagania i dzielenia się
z innymi. Z tej okazji uczniowie uczęszczający do świetlicy dla klas I-III uczestniczyli w lekcji „Pomocne serce” – lekcji o pomaganiu w tak radosnym okresie roku.

Pomaganie to czyn niezwykle szlachetny i ważny. Pomagając drugiemu człowiekowi poświęcamy swój czas, by uczynić życie drugiej osoby lepszym
i łatwiejszym. To zrobienie czegoś, z czym ktoś sam sobie nie może poradzić. Pomaganie to także dzielenie się tym, co mamy. Częstując kanapką koleżankę czy kolegę – pomagasz. Dzięki Tobie druga osoba nie będzie głodna. Szczególnym przejawem pomagania jest wsparcie – obecność czy rozmowa. Są sytuacje, gdy druga osoba potrzebuje tylko obecności innego człowieka. Widzisz kogoś smutnego? Podejdź i porozmawiaj. Podaruj uśmiech. Pomagać to mieć dobre serduszko.

Pomaganie innym niesie wiele korzyści – nie tylko dla osoby, której pomagasz, lecz także dla ciebie. Gdy komuś pomagasz, to czynisz jego życie lepszy i nieco łatwiejszym. Pomagając powodujesz uśmiech na twarzy drugiej osoby,
a pomaganie tobie sprawia radość. Pomagając robisz to bezinteresownie, ale wiele osób, którym pomogłeś to zapamięta. Kiedyś, gdy ty będziesz potrzebować pomocy, to osoba, której pomogłeś sama przyjdzie do Ciebie z pomocą. Pomagając budujesz relację z drugim człowiekiem, która jest drogą do przyjaźni.

Istotą pomagania jest dzielenie się z innymi. Dzielisz się czasem – spędzając go
z innymi, dzielisz się kanapkami – częstując koleżankę czy kolegę, ale także dzielisz się tym, co masz z potrzebującymi. Jest to szczególnie ważne podczas świąt Bożego Narodzenia. Ten magiczny okres w roku to czas, gdy każdy z nas powinien się podzielić czymś z potrzebującymi.

Z tej okazji w ramach stałej współpracy z UNICEF rozpoczynamy zbiórkę funduszy na zakup zestawów medycznych, a także jedzenia terapeutycznego dla dzieci żyjących w Nigrze. Niger to jedno z najbiedniejszych państw na świecie. Prawie całą powierzchnię kraju pokrywa pustynia Sahara, tylko niewielki obszar zajmują ziemie uprawne. Przedłużające się susze i powodzie powodują, że nieustannie brakuje tu żywności. Co dziesiąte dziecko jest dotknięte skutkami niedożywienia. To zagraża ich zdrowiu i życiu. Dlatego zachęcamy każdego z Was, aby dołożył się do naszej zbiórki. Puszka z logo UNICEF, do której można wrzucić pieniądze znajduje się na portierni w segmencie B.

Klaudia Morkisz-Baron, Monika Grzechowska

11 grudnia w świetlicy szkolnej odbyły się zajęcia plastyczne, podczas których tworzyliśmy z papieru piękne choinki🎄🎄🎄. Teraz można je podziwiać na drzwiach świetlicy szkolnej🥰 – Monika Grzechowska, Klaudia Morkisz-Baron
2 grudnia w świetlicy szkolnej odbyły się pierwsze zajęcia w ramach programu MOGĘ BYĆ.

MOGĘ BYĆ to ogólnopolski program, który zachęca dziewczynki i chłopców do realizacji własnych marzeń i pasji. Podkreśla potrzebę poszukiwania wzorców wśród niezwykłych kobiet, zaszczepia myślenie o przyszłości, motywuje do przełamywania stereotypów dotyczących płci oraz promuje równość. Historie wybitnych kobiet prezentowanych w programie przekonują dzieci, że warto być sobą, wytyczać nowe ścieżki i sięgać po więcej!

Misją programu MOGĘ BYĆ jest angażowanie dzieci, przy wsparciu dorosłych,
do poszukiwania i odkrywania własnych ideałów. Aktywizowanie najmłodszych do rozwijania zainteresowań i talentów oraz przygotowanie ich do pełnienia
w przyszłości różnych ról społecznych i zawodowych.

Długofalowym celem jest wyrównywanie szans dziewczynek i chłopców w dążeniu do realizacji swoich marzeń i aspiracji oraz w wyborze przyszłej drogi zawodowej😊.

Klaudia Morkisz-Baron, Monika Grzechowska
29 listopada w świetlicy szkolnej odbyły się zajęcia z okazji Andrzejek. Wyjaśniono dzieciom tradycję wróżenia przez panny w wigilię Andrzeja.

Dawno, dawno temu, kiedy jeszcze nie było prądu, telewizji, a ludzie spędzali długie jesienne wieczory przy świecach, umilali sobie czas wspólnymi zabawami
i tańcami. Był to również czas sprzyjający wróżbom i przewidywaniu przyszłości. W wigilię świętego Andrzeja młode dziewczyny pragnęły dowiedzieć się, jak szybko wyjdą za mąż. Kilka dni wcześniej w wigilię świętej Katarzyny wróżyli sobie kawalerowie. Wróżby te były traktowane bardzo poważnie. Z czasem zwyczaj obchodzenia katarzynek zaczął zanikać, na rzecz andrzejek. Obecnie jest to wieczór zabawy i wróżb traktowanych z przymrużeniem oka, który obchodzą zarówno dziewczęta jak i chłopcy☺️.
Naszym świetlikom wróżby bardzo się podobały, szczególnie tym, którym wywróżono bogactwo 🙂.
Klaudia Morkisz-Baron, Monika Grzechowska
21 listopada w świetlicy szkolnej dla klas I-III odbyły się zajęcia pt.: ,,Bezpieczeństwo na drodze”. Celem zajęć była edukacja i wychowanie dzieci na świadomych, odpowiedzialnych późniejszych uczestników ruchu drogowego oraz uświadomienie uczniom, jak ważne dla ich bezpieczeństwa na drodze jest to, by nosili odblaski.
Dzieci za aktywność podczas zajęć otrzymały dyplomy i odblaski 😊.
« 1 z 2 »
Dzieciaki w naszym kraju są przyzwyczajone, żeby świętować 1 czerwca. Tymczasem 20 listopada też mają ku temu okazję. Powszechny Dzień Dziecka nazywany jest także Dniem Praw Dziecka. Jest obchodzony w rocznicę uchwalenia Deklaracji Praw Dziecka w 1959 r. oraz Konwencji o Prawach Dziecka w 1989 r. Choć dzieciaki swój szczególny dzień mają 1 czerwca, Polska jako członek Światowej Organizacji Narodów Zjednoczonych pragnie propagować datę 20 listopada, jako Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka, by przypomnieć,
że każde dziecko to Mały Człowiek, posiadający swoje prawa.
W Polsce najważniejszymi aktami prawnymi gwarantującymi prawa dziecka są:
Konstytucja RP, Konwencja o Prawach Dziecka, Ustawa o Rzeczniku Praw Dziecka.

Z okazji Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka w naszej szkole nauczyciele
i uczniowie byli ubrani zgodnie z kolorem przewodnim tego dnia, czyli na niebiesko 
💙.

W świetlicy szkolnej dla klas I-III odbyły się zajęcia edukacyjne, podczas których omówiliśmy Konwencję o Prawach Dziecka.

W każdej klasie pojawił się plakat, aby uczniowie każdego dnia mogli przypominać sobie, jakie prawa mają zagwarantowane, a na korytarzach
w segmencie A i B powstały kolorowe gazetki.
Dzieci z klas I-III wykonały również piękne prace konkursowe, które w cudowny sposób pokazały, jak rozumieją poszczególne prawa.
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” – Janusz Korczak
„Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się ze wszystkich sił, tego czego się pragnie” – Paulo Coelho

Rzecznik Praw Ucznia
Klaudia Morkisz-Baron
« 1 z 2 »
19 listopada w świetlicy szkolnej w ramach kampanii ,,19 dni” odbyły się zajęcia pt.: ,,Jak sobie radzić z agresją i przemocą?”. Celem zajęć było zwiększenie wrażliwości na krzywdę innych, wypracowanie skutecznych sposobów obrony oraz zasad i umów zapobiegających agresji i przemocy. Zasady, które stworzyliśmy podczas zajęć brzmią następująco:
1. Pomagamy dzieciom, którym ktoś dokucza
2. Prosimy o pomoc dorosłych, gdy ktoś nam robi krzywdę
3. Nie bijemy i nie przezywamy innych dzieci
4. Nie skarżymy, jeśli komuś nie dzieje się krzywda
5. Staramy się na siebie nie krzyczeć i rozumiemy innych.
12 listopada w świetlicy szkolnej dla klas I-III odbyły się zajęcia edukacyjne
w ramach programu DZIECI UCZĄ RODZICÓW – ,,Niepodległa Polska”. Uczniowie poznali definicję patriotyzmu, kolorowali symbole narodowe, a także dowiedzieli się kim byli ojcowie polskiej niepodległości.
Tytuł WZOROWEGO ŚWIETLIKA w październiku otrzymali:
– Lena Grabka 2B,
– Kuba Grzechowski 1E,
– Emilia Heder 2B.

GRATULUJEMY❤️❤️❤️

4 listopada w świetlicy szkolnej odbyły się kolejne zajęcia z wykorzystaniem magicznego dywanu. Tym razem czas spędziliśmy głównie pod wodą 😊. Szukaliśmy skarbu, łowiliśmy perły ale musieliśmy uważać na różne niebezpieczeństwa, które czyhały na nas w wodzie 😉.
Tytuł WZOROWEGO ŚWIETLIKA za miesiąc wrzesień zdobyli:
– Amelia Dmitruk z klasy 1D,
– Lena Grabka z klasy 2B,
– Antosia Guga z klasy 1E,
– Kuba Grzechowski z klasy 1E,
– Natalia Trembowiecka z klasy 2D.
SERDECZNIE GRATULUJEMY❤️❤️❤️


Innowacja BAJKOTERAPIA

2 października w świetlicy szkolnej odbyły się kolejne zajęcia z bajkoterapii.
Tym razem poznaliśmy historię króla Sambulo, który bardzo źle traktował mieszkańców swojego królestwa. Celem zajęć było uwrażliwienie uczniów na konieczność przeciwstawiania się krzywdzie i dostrzeżenie przez nich możliwości uzyskania od innych pomocy w sytuacjach trudnych. Czy mamy się godzić na to, że ktoś nas źle traktuje? Ile siły i odwagi kosztowało małą trzcinkę Agape, żeby przeciwstawić się samemu królowi! Zebrała się w sobie i skorzystała też
z mądrego wsparcia innych. A skoro nawet delikatne źdźbło zabrało głos
i pokazało władcy, że tak nie można nikogo krzywdzić, to może i my mamy
w sobie taką siłę, prawda?


Innowacja LUDOTERAPIA

30 września w świetlicy szkolnej odbyły się kolejne zajęcia z wykorzystaniem magicznego dywanu, który zapewnia zabawę połączoną z nauką, wpływa na pozytywny rozwój dużej motoryki, koordynacji wzrokowej, ruchowej, spostrzegawczość oraz szybkość reakcji. Tym razem lecieliśmy w kosmos👨‍🚀, uczyliśmy się przepisów drogowych🚗, pomagaliśmy Amorkowi złapać serduszka❤️, a na koniec zajęć w ramach relaksacji mieliśmy możliwość popływać w wodzie🏊‍♂️😉.
W piątek 27 września „Eko-Bajtle” dowiedziały się jak dbać o środowisko
i chronić przyrodę.
Odpady nie są bezużyteczne!!!
Można je ponownie wykorzystać, by stworzyć z nich nowe przedmioty – nazywamy to RECYKLING, albo spożytkować je w pomysłowy sposób. Z pozornie bezużytecznej puszki zrobić piękny wazon lub przybornik na długopisy. Nazywamy to UPCYKLING.
Celem segregacji śmieci do odpowiednich pojemników jest zmniejszenie ilości odpadów i zanieczyszczeń środowiska.

Innowacja JA w cyberprzestrzeni

26 września nasze świetlicowe SIECIAKI wyruszyły w kolejną przygodę z NetRobim😊. Tym razem rozmawialiśmy o umieszczaniu zdjęć i filmów
w sieci. Uczniowie zobaczyli film, który pokazał im, jak może skończyć się udostępnianie zdjęć w internecie, które są dostępne dla wszystkich. Dzieci musiały także rozwiązać test, który sprawdził, czy uważnie nas słuchali 
🙂. Pamiętaj, jeśli publikujesz w sieci swoje zdjęcia, zadbaj, by widzieli je tylko Twoi znajomi. W przeciwnym razie może zobaczyć Twoje zdjęcia jakiś Sieciuch, który zechce wykorzystać je, by Cię ośmieszyć lub skrzywdzić. Nie publikuj w sieci zdjęć czy filmów przedstawiających osoby, które nie wyraziły na to zgody.
Ludoterapia
24 września w świetlicy szkolnej odbyły się kolejne zajęcia z ludoterapii, czyli terapii zabawą. Tym razem wykorzystaliśmy magiczny dywan, który łączy wiele różnorakich środków przekazu: obrazy, teksty, animację, muzykę, wideo, które wspomagają rozwój psychofizyczny dziecka😊.

Zajęcia terapeutyczne 
23 września w świetlicy szkolnej dla klas I-III odbyły się pierwsze zajęcia terapeutyczne z elementami terapii poznawczo-behawioralnej. Uczniowie dowiedzieli się, w jaki sposób nasze myśli wpływają na uczucia, a uczucia na zachowanie. Zajęcia miały na celu rozwijanie umiejętności rozpoznawania myśli i zniekształceń poznawczych, badania ich prawdziwości oraz zmieniania sposobu myślenia. Na koniec zajęć każdy z nas napisał swoje 3 najlepsze cechy,
a wszystkie chmurki zdobią teraz nasze świetlicowe tablice
🥰.

Zajęcia ekologiczne

W piątek 20.09.2019 r. w świetlicy szkolnej odbyły się pierwsze zajęcia ekologiczne🌲. Temat zajęć: „Od drzewa do papieru.”
Uczniowie dowiedzieli się, z czego robi się papier. Uświadomili sobie, jak długotrwały jest proces rośnięcia drzew, a co za tym idzie konieczność segregacji papieru do ponownego wykorzystania. Rozmawialiśmy także o tym, co nam daje las oraz, że w gestii każdego z nas leży ochrona lasu.🌲🌲🌲
Monika Grzechowska

Innowacja JA w cyberprzestrzeni

19 września w świetlicy szkolnej dla klas I-III odbyły się kolejne zajęcia dotyczące bezpieczeństwa w internecie😊. Tym razem rozmawialiśmy o prywatności w sieci. Uczniowie dowiedzieli się, czym są dane osobowe, a także, jak chronić swoją prywatność. Na koniec musieliśmy wymyślić bezpieczne hasło. Pamiętajcie, że najlepsze hasło to takie, które zawiera małe i duże litery, cyfry i znaki.

Innowacja: Bajkoterapia – moje emocje w świecie bajki
17 września w świetlicy szkolnej odbyły się pierwsze zajęcia z BAJKOTERAPII. Uczniowie wysłuchali opowiadanie pt.: ,,Jak Maisa z Naimą na jeden dzień życiem się zamieniły”.
Czasami dobrze jest spojrzeć na swoje życie oczami innych. Przekonały się o tym Maisa i Naima, kiedy obie akurat miały nie najlepszy dzień i wydawało im się, że inni mają lepiej. Lepiej? Raczej po prostu inaczej! Bo każdy z nas może mieć coś, co jest dla niego ważne, czego na co dzień nie zauważa. Niekiedy potrzebny jest ktoś – lub coś – co na chwilę zmieni nasz punkt widzenia, żeby sobie to uświadomić! Warto doceniać to, co się ma na co dzień☺. 

Innowacja: JA w cyberprzestrzeni

12 września w świetlicy szkolnej odbyły się pierwsze zajęcia dotyczące bezpiecznego korzystania z internetu💻. Intensywnie pracowaliśmy rano i po południu. Dzieci poznały Drużynę Sieciaków, a także ich wrogów – Sieciuchów. Dowiedziały się, co to jest SPAM, a także adres IP. Przed nami 15 misji, a na koniec roku szkolnego najlepsi otrzymają tytuł SIECIAKA😎. 

11 września w świetlicy szkolnej dla klas I-III odbyły się zajęcia, podczas których przy wykorzystaniu słodkich pacynek odgrywaliśmy różne scenki. Nasi bohaterowie musieli sobie poradzić w sytuacji np. agresji ze strony kolegi lub kłótni rodziców. Uczniowie w bardzo fajny sposób pokazali, jak można sobie radzić w takich sytuacjach. Pacynki ośmielają dzieci wycofane, ułatwiają im nawiązywanie kontaktu, dają możliwość wypowiedzenia się. Dzieciom nadpobudliwym natomiast pomagają skupić się oraz skoncentrować na wykonywanym zadaniu. Pacynki wprowadzają dziecko w doświadczanie relacji z drugą osobą poprzez proste dialogi, odgrywanie scenek tematycznych. Pacynki ułatwiają dzieciom identyfikacje i różnicowanie emocji u siebie i innych – podkreślają wyrazistość mimiki lub gestu, wzmacniają naturalną gestykulację. Przez odgrywanie scenek z użyciem pacynek dzieci uczą się łączyć daną emocję z daną sytuacją. Dzięki pacynkom dziecko nadwrażliwe łatwiej oswaja się z dotykiem i stopniowo określa granice osobiste swojego „ja”.

Świetlica szkolna wystartowała pełną parą 🙂 9 września odbyły się pierwsze zajęcia. Do naszych wesołych świetlików dołączyło dużo nowych dzieci i z tego powodu postanowiliśmy się lepiej poznać. W tym przypadku najlepiej sprawdzają się karty ŁAMACZ LODÓW. Każdy z nas musiał odpowiedzieć na różne pytania. Było bardzo wesoło, a my poznaliśmy się bliżej 🙂 Przed nami bardzo ciekawy i intensywny rok szkolny 😉 

ROK SZKOLNY 2018/2019

Certyfikaty