Home » Klub Szkół UNICEF

Klub Szkół UNICEF

W dniu dzisiejszym w świetlicy szkolnej dla klas I-III odbyły się kolejne zajęcia w ramach Klubu Szkół UNICEF. Celem dzisiejszych zajęć było:
– uświadomienie uczniom, czym są prawa dziecka,
– przekazanie wiedzy o Konwencji o prawach dziecka,
– uświadomienie dzieciom, że wiedzę o prawach dziecka mogą czerpać z różnych, dobrze im znanych źródeł.
W dniu dzisiejszym w świetlicy szkolnej odbyły się zajęcia w ramach KLUBU SZKÓŁ UNICEF. Tym razem poruszaliśmy temat tolerancji i nierównych szans.
Tolerancja oznacza cierpliwość i wyrozumiałość dla odmienności. Jest poszanowaniem cudzych uczuć, poglądów, upodobań, wierzeń, obyczajów i postępowania choćby były całkowicie odmienne od własnych, albo zupełnie z nimi sprzeczne. Współcześnie rozumiana tolerancja to szacunek dla wolności innych ludzi, ich myśli i opinii oraz sposobu życia. Dzieci dowiedziały się, jak ważne jest to, aby być tolerancyjnym, ponieważ jej brak może przyczynić się do różnorodnych konfliktów.
Jeśli chodzi o nierówne szanse polskich dzieci, to UNICEF opublikował raport dotyczący nierówności społecznych wśród dzieci w krajach wysoko rozwiniętych. „Wykluczone dzieci” – taki tytuł nosi najnowszy, dziewiąty już raport UNICEF dotyczący sytuacji dzieci w 24 krajach OECD, w tym w Polsce. Raport pokazuje nierówności społeczne wśród dzieci w krajach OECD. Porównuje jaki dystans do pokonania mają najmniej uprzywilejowane dzieci w danym kraju, do tych, znajdujących się na poziomie średniej krajowej. Wskazuje, które państwa radzą sobie najlepiej z zapewnieniem równych szans swoim najmłodszym obywatelom. Polska, choć nie wypada najgorzej na tle krajów OECD, ma przed sobą długą drogę do wyrównania szans marginalizowanych dzieci. Choć w podsumowaniu badania znaleźliśmy się w tej samej grupie co Austria, Kanada, Niemcy, Francja i Portugalia, to przyglądając się poszczególnym obszarom nietrudno zauważyć, że w wielu przypadkach od państw z czołowych miejsc w tabelach dzieli nas przepaść. Najlepsze wyniki osiągnęliśmy w obszarze edukacji – plasujemy się na piątej pozycji na 24 badane kraje, dużo gorzej wypadamy jednak w analizach dotyczących sytuacji materialnej – 21 pozycja, oraz postaw pro zdrowotnych dzieci, w szczególności ich aktywności fizycznej (pozycja 20).
Zdecydowanie najlepiej w raporcie wypadają kraje skandynawskie: Finlandia i Dania oraz Holandia i Szwajcaria, najgorzej Grecja, Włochy i USA.
28 listopada w świetlicy dla klas I-III odbyły się kolejne zajęcia w ramach Klubu Szkół UNICEF. Tym razem rozmawialiśmy o szczepionkach, a także o projekcie ,,Wszystkie Kolory Świata”. Dzieci musiały odpowiedzieć na pytanie, czym jest zdrowie? I co wpływa na to, że jesteśmy zdrowi? Uczniowie dowiedzieli się, jak ważne są szczepienia i jak wygląda sytuacja w krajach, gdzie UNICEF robi wszystko, aby zapewnić je dzieciom, które nie mają dostępu do opieki medycznej. Uczniowie zostali poinformowani o akcji WSZYSTKIE KOLORY ŚWIATA, która polega na uszyciu laleczki. Przed świętami w naszej szkole zostanie zorganizowana sprzedaż lalek, a wszystkie pieniądze zostaną przekazane na zakup szczepionek.
Liczymy na Was!
« 1 z 2 »
25 października w świetlicy szkolnej odbyły się kolejne zajęcia w ramach Klubu Szkół UNICEF. Tym razem poruszyliśmy temat edukacji w krajach, gdzie występują różne kataklizmy, a także w miejscach objętych wojną.
13 września odbyły się pierwsze zajęcia w ramach Klubu Szkół UNICEF. W tym roku szkolnym będziemy poznawać marzenia dzieci z różnych regionów świata. Podczas tych zajęć uczniowie dowiedzieli się, czym zajmuje się UNICEF, a także, co my będziemy robić dla dzieci, które potrzebują pomocy. Warto pamiętać, że często jedynym marzeniem dzieci np. z Afryki, jest to, aby być po prostu zdrowym. Na koniec zajęć nasze kochane świetliki wykonały rysunki, które przedstawiały ich marzenia. Niektórzy marzą o zwierzątku, o skończeniu szkoły, o zobaczeniu spadającej gwiazdy, a nawet o tym, żeby zostać ,,słodziakiem” 😊.
Klaudia Morkisz – lider Klubu Szkół UNICEF
« 1 z 2 »
W dniu dzisiejszym w świetlicy szkolnej odbyły się zajęcia w ramach Klubu Szkół UNICEF pt. ,,Woda nasz cenny skarb”. Zajęcia są realizowane w ramach projektu ,,zaWODY dla AFRYKI”, które mają na celu:
– przekazanie dzieciom wiedzy o problemie dostępu do czystej wody pitnej na świecie,
– uświadomienie dzieciom, że woda jest niezwykle cenna i powinniśmy używać ją rozsądnie,
– kształtowanie wśród dzieci postaw proekologicznych dotyczących oszczędzania wody.
Klaudia Morkisz – lokalny przedstawiciel UNICEF (Klub Szkół UNICEF)

Nowości styczeń-luty

W dniu  dzisiejszym 05.12.2017  odbyły się kolejne zajęcia w ramach KLUBU SZKÓŁ UNICEF. Głównym celem projektu edukacyjnego UNICEF jest przekazanie uczniom wiedzy na temat sytuacji ich rówieśników żyjących w Syrii. Syria to kraj gdzie od kilku lat trwa wojna. Miliony mieszkańców uciekło, zostało uchodźcami, część została przesiedlona wewnętrznie, a część niestety nie przeżyła tych tragicznych wydarzeń. Życie w kraju, gdzie trwa konflikt nie jest proste. Wojna zmienia życie dzieci we wszystkich obszarach ich funkcjonowania.

Dzieci podczas zajęć były bardzo aktywne ale też wstrząśnięte, ponieważ nie wiedziały, że na świecie są dzieci, które żyją w tak trudnych warunkach. Dlatego już niedługo, razem z moimi małymi pomocnikami (Piotruś Kowalik, Zuzia Seweryn, Małgosia Kowalewska, Mikołaj Osowski, Eliza Michalik, Ola Golda, Kamil Stefańczyk) ruszamy z akcją SPRAW, ABY DZIECI Z SYRII PRZETRWAŁY ZIMĘ. Przez miesiąc będziemy zbierać pieniądze, które w styczniu przekażemy na zakup kocy, a także ubrań, które ochronią dzieci przed zimnem. Już niedługo poinformujemy Was o starcie naszej akcji.

Myślę, że jednym z bardziej wzruszających momentów po zajęciach, były kartki napisane przez ucznia z klasy 3b, który chciał prosić Was o pomoc. Nieważne są błędy w pisowni ale ważne jest jego wielkie serducho i chęć pomocy.

Klaudia Morkisz – koordynator UNICEFu

 Listopad
W dniu dzisiejszym 10 października  w ramach Klubu Szkół UNICEF dzieci uczęszczające do świetlicy brały udział w zajęciach, których celem było wykonanie raportu alternatywnego. Zadanie polegało na przygotowaniu przez uczniów krótkiego raportu na temat rzeczy, które mają wpływ na ich życie, a które uważają, że powinny zostać zmienione. Dodatkowo uczniowie zobaczyli dwa filmy, pierwszy z nich opowiadał czym zajmuje się UNICEF, a drugi pokazywał, jak wiele dzieci nie może wrócić do szkoły ze względu na trwającą wojnę. W tym roku szkolnym czeka nas dużo zadań i wiele możliwości niesienia pomocy potrzebującym dzieciom.
Klaudia Morkisz – lokalny koordynator UNICEF

 

 

 

Certyfikaty