Home » Cele nauczania dwujęzycznego

Cele nauczania dwujęzycznego

CELE NAUCZANIA DWUJĘZYCZNEGO

 

W szkole podstawowej nauczanie dwujęzyczne może być realizowane od klasy siódmej i  dotyczy języka kontynuowanego (nauczanego od klasy pierwszej) lub języka drugiego nauczanego od podstaw. W obydwu sytuacjach język będący drugim językiem nauczania jest realizowany w zwiększonym wymiarze godzin i docelowo powinien być opanowany co najmniej na poziomie A1+ (język nauczany od podstaw) lub A2/B1 język kontynuowany.

Taki poziom języka umożliwia uczniom kontynuację nauki języka w klasach dwujęzycznych w liceum i przystąpienie do dwujęzycznej lub międzynarodowej matury.

 

Nauczanie dwujęzyczne w szkole podstawowej ma na celu:

  1. a) zwiększenie motywacji uczniów do nauki języków obcych poprzez wspieranie ich zdolności i pozytywną informację zwrotną oraz nacisk na umiejętność swobodnego komunikowania się i wykorzystania kompetencji językowych do nauki innych przedmiotów,
  2. b) opanowanie przez uczniów szerokiego zakresu środków językowych umożliwiającego sprawną komunikację w mowie i piśmie,
  3. c) dobre przygotowanie uczniów do egzaminu z języka angielskiego,
  4. d) przygotowanie do kontynuacji nauki w szkole średniej zwłaszcza w klasach dwujęzycznych,

językowych, humanistycznych, medialnych, europeistycznych.

  1. e) przygotowanie uczniów do udziału w konkursach językowych i przedmiotowych,
  2. f) poszerzenie wiedzy uczniów o kulturze Wielkiej Brytanii i krajów anglojęzycznych oraz

państw europejskich,  kształtowanie w uczniach poszanowania innych kultur i narodów,

  1. h) motywowanie uczniów do prowadzenia samodzielnych i grupowych prac badawczych,

twórczych i artystycznych w ramach projektów międzyprzedmiotowych,

  1. i) przygotowanie ucznia do świadomego uczenia się, samodzielnego myślenia i

rozwiązywania problemów, korzystania z różnych źródeł informacji, współdziałania w

grupie, efektywnego komunikowania się oraz do oceniania poziomu swej wiedzy

i umiejętności.

 

Certyfikaty